הרצאת המרכז הגנטי בכנס העשור של עמותת ברכה
top of page

כנס העשור של עמותת ברכה

עמותת ברכה קיימה היום כנס לרגל עשור לפעילותה. עמותת ברכה פועלת להגדלת המודעות לסרטן על רקע תורשתי ולתמיכה וסיוע במישורים רבים לנשאים (של מוטציות BRCA וגנים נוספים) ולמשפחות שנפגעו מסרטן תורשתי באמצעות חינוך, מתן מידע עדכני, סיוע ותמיכה ופעילות לקידום מחקר הסרטן התורשתי והפעלת לובי מול רשויות הבריאות.

ד"ר שירלי הורן-סבן מרצה בכנס העשור של עמותת ברכה
ד"ר שירלי הורן-סבן מרצה בכנס העשור של עמותת ברכה

את הרצאת הפתיחה המדעית בכנס נשאה ד"ר שירלי הורן-סבן, מנהלת הטכנולוגיות (CTO) של המרכז הגנטי GGA, תחת הכותרת "בדיקות גנטיות מתקדמות - טכנולוגיות זמינות להקטנת הסיכונים לחלות בסרטן תורשתי". ההרצאה עסקה בין השאר בסוגי הבדיקות הגנטיות השונות הקיימות וזמינות כיום וההבדלים ביניהם. ד"ר הורן-סבן הדגישה את ההבדלים בין בדיקות לאיתור מוטציה ספציפית או קבוצת מוטציות שכיחות, לבין ריצוף מלא בטכנולוגיית הריצוף העמוק (NGS) של גנים שלמים או קבוצות של גנים (פאנלים). בסוף הרצאתה סקרה ד"ר הורן-סבן מספר מגמות בעולם הבדיקות הגנטיות ובהן המודעות ההולכת וגוברת הן בקרב אנשי רפואה והן בקרב הציבור לחשיבותן ומשמעותן החיונית של בדיקות גנטיות. "מגמה נוספת הינה הדרישה ההולכת וגוברת של אנשים בריאים להיבדק בדיקות גנטיות לצורך ניהול אורח חיים בריא יותר ושליטה טובה יותר על חייהם ועתידם" הוסיפה ד"ר הורן-סבן.


הכנס שנערך במלון ליאונרדו סיטי טאוור ברמת גן, כלל הרצאות של רופאים בכירים מובילים בתחומם, אשר עסקו בנושאי מניעה, טיפול והתמודדות עם מחלות סרטן שונות, במקביל להרצאות של אנשי מקצוע נוספים בתחומים תומכים ומשלימים ופאנל מומחים שענו על שאלות הקהל.

ד"ר שירלי הורן-סבן וגב' ליסה כהן
ד"ר שירלי הורן-סבן וגב' ליסה כהן, מנכלית ומייסדת עמותת ברכה

המרכז הגנטי GGA מעריך ומחזק את פעילותה המבורכת והחשובה של עמותת ברכה ושל העומדת בראשה הגב' ליסה כהן, לקידום המודעות. מודעות הינה מילת המפתח. הבנה ולקיחת אחריות הינן הפועל היוצא של המודעות.

בתוך כך המרכז הגנטי GGA מציע לפונות ולפונים באמצעות העמותה, בדיקות גנטיות בעלות מופחתת, הכוללות בעיקר בדיקה בריצוף מלא של גנים הידועים כמגבירי סיכון לתחלואה בסרטן, וכן בדיקות לאיתור מוטציות שכיחות במספר גנים רלוונטיים (בהם גם BRCA1 ו-BRCA2).

 

המרכז הגנטי GGA (גליל ג'נטיק אנליסיס בע"מ) הינו מרכז גנטי מוביל בישראל העוסק בביצוע בדיקות גנטיות רפואיות וקליניות באישור משרד הבריאות, ייעוץ גנטי ומחקר גנטי משנת 2009. המרכז הגנטי GGA מפעיל את המעבדה הגנטית הפרטית הגדולה בישראל עם מגוון רחב ומתחדש תמידית של הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, והינו בעל הסמכות ישראליות ובינלאומיות. החברה מבצעת במעבדותיה בישראל ותחת קורת גג אחת (One-Stop-Shop) את כל הבדיקות הגנטיות הנדרשות, במקביל לפיתוח מתמיד של בדיקות ושיטות בדיקה חדשות ולקליטת טכנולוגיות חדשות מכל העולם.

221 צפיות0 תגובות
bottom of page